Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Slobodan Antonić: O premijeru, "julijanskom" Božiću, zaboravljenom hrastu i rasrbljivanju

Komentari (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 13 januar 2017 13:28
Nele
Kakva je sličnost onome što u Srbiji ova vlast čini svom narodu i što čine šiptari ili ustaše.Ova vlast potapa vekovni manastir-svetinju, ova vlast uništava drvo-zapis star 6 vekova, ova vlast i njeni fantomi ruše legalne objekte nezakoniti i usput "ubijaju" svedoka tamo gde bi trebalo da ga leče.
Lako je vlasti da to radi, ima podršku od oko 2 miliona onih koji su ih izabrali, ali naplata stiže svima bez razlike.
Preporuke:
82
2
2 petak, 13 januar 2017 13:30
brlj
Veoma dobro to primećuje profesor Antonić.
A ta `post-jugoslavizacija`, bilo da je posledica nekakvog surogata od `griže` savesti Zapada zbog razbijanja SFRJ - `melting pota`, `Evrope u malom` ili namere da se kroz nostalgično idealizovanje mira na Balkanu stvara neka stabilnost ima svoje prednosti. A to su već razrađeni `metodi` modeli, obrasci itd.
A imaju i relativno jevtine `radenike` sa komunističkim pedigreom. Ovi `idealisti`, čim dobiju novce i sa svešću da iza njih stoji bogati Zapad, pokazuju neverovatni "entuzijazam". Kao profano `sveštenstvo` koje će da dreči o `odvojenosti` Crkve od države a radiće na tome da njihova - antihrišćanska ideologija i njeni protagonisti - `uđu` u državne službe. U tome je i `štos` u vezi "smanjenja" državne administracije.
Zapad se razvijao i bogatio dok se držao hrišćanskih vrednosti. Globalno, lažno `levičarstvo` (LGBT, `prava` za sve osim za većinu i sl.) znači njegovu - eroziju. Opasno je imati vođe koje sprovode takve ideje...
Preporuke:
55
0
3 petak, 13 januar 2017 13:46
Baša Mrkalj
Sve je tačno, ali radi istine, i SPC Božić naziva "Najradosdniji praznik." Za Vaskrs važi da je Najveći praznik.
Vladika je čestitao Roždestvo Hristovo, kao najlepši i najradosniji hrišćanski praznik


http://spc.rs/sr/bozhitshni_praznici_u_kladovu

„Rossiяne: sovokupnoe nazvanie graždan Rossii vne zavisimosti ot ih эtničeskoй prinadležnosti“

To bi kod nas bilo Srbijanci, ali mnogi bi skočili uvređeni da je izgovoreno.

Inače u Rusiji je i dalje najznačajniji praznik Nova godina. Novu godinu slave četri dana, a Božić jedan. To je relikt sovjetizma. Kao i u Srbiji, o postu pred Božić retko ko razmišlja.
Preporuke:
33
2
4 petak, 13 januar 2017 13:52
negi
Odlična tema Antonića koja je davno trebala biti otvorena. Nije samo problem u političkoj "eliti",problem je i u većini Srba(bar je moj utisak takav)koji kao da razmišljaju da je Jugoslavija samo privremeno odsutna i da će se vratiti.Dokaz toga je da nijedna stranka u Srbiji( namerno nisam upotrebio reč srpska)a koje su i sada na vlasti nije jasno i otvoreno zagovarala nezavisnu Srbiju već skraćenu Jugoslaviju,SRJ i na kraju SCG sve dok C.Gora nije proglasila nezavisnost i onda je,automatski nastala samostalna Srbija.Dakle,sve političke stranke u Srbiju nisu nosioci suvereniteta i nezavisnosti Srbije,već osporavanja njene samostalnosti.Te stranke su i danas na vlasti i Antonić je dobro primetio tu njihovu mimikriju. I dalje se više razmatraju razne kombinacije nekakvih saveza i udruživanja a najmanje pažnje poklanja punom državnom suverenitetu Srbije.
Preporuke:
39
6
5 petak, 13 januar 2017 13:55
Srbijom vladaju jugosloveni a u ime britanskih interesa
dakle nastavak komunistickog obrasca iz SFRJ.Neka mi neko objasni ako je moguce,zasto srpska drzavna novinska agencija,26 godina od raspada SFRJ nosi naziv tanjug - telegrafska agencija nove jugoslavije.Zasto srpsko recno brodarstvo nosi naziv jugoslovensko recno brodarstvo?Zasto srpsko narodno pozoriste,na srpskom budzetu,nosi naziv jugoslovensko dramsko?Zasto u Srbiji jos brojne skole i ulice nose jugoslovenske nazive?Ta drzava vise ne postoji 26 godina.Neka tanjug ode na budzet sfrj a ne da se hrani i oblaci kod Srba, a radi za jugoslovene i britance.U Hrvatskoj su nazivi promenjeni jos 1990 godine.U Zagrebu davno vise nema jugoslovenskog leksikografskog zavoda.Jugo elite podrivaju Srbiju i srpsko na svakom koraku,iznutra.Zato je i otislo Kosovo.Milosevic je isto bio jedan od njih,ali im je otkazao poslusnost i zato je tako prosao.Kostunica,Tadic i Vucic su njihovi sukcesori.Njima je britanska kruna vaznija od dana RS ili Kosova
Preporuke:
57
3
6 petak, 13 januar 2017 13:59
Lajavi
Po meni političari treba da čestitaju samo državne praznike koji su vezani strogo za Državu, a to je u slučaju Srbije Dan državnosti, Dan pobede i Dan primirja u Prvom svetskom ratu, a o Crkvi i crkvenim praznicima neka brinu Crkva i crkvene zajednice.
Da sam političar NIKADA, ali nikada ne bih JAVNO prisustvovao nijednoj liturgiji ili bilo čemu što ima veza sa verskim ubeđenjima, jer posao političara je da brinu o državi i narodu u pravom smislu te reči, a ne o njihovoj veri i verskim ubeđenjima što je posao Crkve i verskih zajednica.
No, naši političari su populisti i vole da se dodvoravaju verskim uverenjima građanima i tako stiču političke poene, iako se u srži bezbožnici.
Što se tiče simetrije složio bih se sa Antonijevićem, našim političarima je umesto Beča i Budimpešte, mera kukavan Zagreb. Lično smatram da se na Zagreb, Sarajevo i Tiranu ne treba formalno ni osvrtati tj. javno ih treba ingorisati, a istovremeno drugim kanalima i akcijama na terenu biti UVEK korak ispred njih.
Preporuke:
13
36
7 petak, 13 januar 2017 14:01
Srki
a sta ste vi ocekivali Antonicu od coveka koji je predao sever Kosova Albancima,koji je dugom od desetak milijardi evra Srbiju bacio u ralje svetskih bankara,sta ste ocekivali od coveka koji ide u Srbrenicu ali ne i u okolna sela u kojima je pobijeno gotovo nista manje Srba,sta ste ocekivali od coveka kome su najveci prijatelji Klinton,Blair i Merkelova i kojemu se srpski neradni narod gadi?Na najvece srpske blagdane je pobegao iz Srbije da ne mora slusati taj primitivizam i ucestvovati u kojekakvim zakuskama povodom njih.
Preporuke:
52
0
8 petak, 13 januar 2017 14:05
Rale
Vucic pored toga sto otvoreno radi na sto vecem zaduzivanju Srbije i gura je u ropstvo, preko svojih ministara razgradjuje srpski identitet i nacionalno bice.Nije samo hrast srusen.Potopljena je valjevska Gracanica iz doba Nemanjica i zaorana je bazilika stara oko hiljadu godina.Sustavno se unistava po nalozima iz stranih obavestajnih sluzbi.
Preporuke:
46
0
9 petak, 13 januar 2017 14:12
Žika
Od podignutog mača za odsecanje prstiju neprijateljima do sklapanja ruku u piramidu, veličanja protestantizma, omalovažavanja srpskog naroda gde god kroči po svetu, uzimanja za savetnika srpskih krvnika, podrške u kampanji osvedočenom srpskom neprijatelju...
Pitanje je samo dokle će srpsko sećanje dosezati samo do predhodnog RTS2 i dokle će ta nagluvost da dominira spskim uvom. Zamisli samo informaciju o prosečnoj plati od 50 hiljada dinara, a preko 90 posto radnika prima daleko ispod tog iznosa. Maja će Gojković reći nešto o psovci opozicije u Skupštini a goru psovku od saopštavanja prosečne plate danas građanin ne može čuti.
Preporuke:
38
0
10 petak, 13 januar 2017 14:23
Primorac
Za mene je, što bi Hrvati rekli, "najznakovitiji" kraj teksta uvaženog prof.Antonića iz kojeg se vidi potpuno "euro-atlantsko" saglasje Vučića i "drugosrbijanskih" glasila ("Blic", B92)po pitanju izrugivanja sa našom vjerom i tradicijom!
Preporuke:
40
0
11 petak, 13 januar 2017 14:59
negi
@Primorac Ko su ti "drugosrbijanci" kako ih nazivate? Kako su nastali,ko ih predvodi,ko im je dao takvo ime,šta oni zagovaraju,koja im je politika?
Preporuke:
5
24
12 petak, 13 januar 2017 15:04
Cviko
Srbija danas nema pravu elitu koja bi zemlju vodila ka boljitku. Srbija danas ima "umišljenu elitu" koja uništava Srbiju non-stop, 24 časa. Većina seče granu na kojoj sedi smatrajući da tako treba. Ako kojim slučajem dođe do bežanije, mnogi pripadnici "umišljene elite" neće imati gde, osim da se "sklone" u Zabelu, Mitrovicu i još poneko nepopunjeno zatvorsko mesto. Za umišljenu elitu posve je normalno da u državnoj upravi, npr. Arhivu grada zaposle čoveka na radno mesto vozača a arhiv nema niti treba bilo kakvo motorno vozilo. Ili, ulazi čovek u javnu instituciju i kaže zatečenoj radnici: Dobar dan, ja sam Vaš novi direktor. Kako novi upita radnica i doda, pa direktorica je tu, nije smenjena. Zar ovo nije Galerija upita neznanac? Ne, ovo je dečija biblioteka, kao šti i sami vidite. I sada iz ovakvih primera i Srema koji su mi ispričani, neko očekuje od elite da poštuje Hrast ili bilo koje sveto mesto gde se narod okupljao da bi se branio. Zar nije sramota da preci imaju ovakvo potomstvo?
Preporuke:
27
0
13 petak, 13 januar 2017 15:04
Ultravizitor
Srbija je na tragu neoustaške politike skrivene iza postjugoslovenstva. Poglavnik i doglavnici su ipak radi gosti u Moskvi što posle Potinove dodele ordena Stipi Mesiću na dan Pobede 9. maja 2005. godine ostaje najnejasnija i najskrivenija činjenica u novoj istoriji Srbije.
Preporuke:
24
2
14 petak, 13 januar 2017 15:04
Spiridon
@ brlj

Dragi prijatelju pod jedan Zapad se bogatio oduvek i to če mu biti primarni cilj dokle god bude postojao i to nema nikakve veze, čak naprotiv, sa bilo kakvim hrišćanskim vrednostima a pod dva hrišćanske vrednosti i bogaćenje ne mogu biti u istoj rečenici, sem ako u to ne računamo protestantizam koji predstavlja frankeštajnovski hibrid između hrišćanstva sa jedne strane i večite pohlepe zapadnog čoveka sa one druge strane. No nije problem Zapad, odnosno da budemo precizni Zapad je samo deo problema, jer problem smo mi sami i to što za razliku od tog i takvog Zapada mi nemamo ama nikakve svoje autohtone vrednosti to jest sve se svodi ili na večito kopiranje i idolatriju svega što dolazi sa Zapada ( uključujući i hrišćanstvo ) ili na konstatno preterivanje i šetanje klatna sa jedne na drugu stranu, pa smo prvo titoisti i kvazikomunisti kao da samo to postoji u univerzumu, da bi onda u kopernikanskom obrtu postali turboSrbi i ultra novopravoslavci a sada EUropejci da ih nema većih...
Preporuke:
28
0
15 petak, 13 januar 2017 15:04
...
Odličan tekst!
Preporuke:
30
11
16 petak, 13 januar 2017 15:34
Ovako postupa pravi državnik - Evo Morales uručuje poklon papi Francisku
https://www.youtube.com/watch?v=IhR2-T8H4JA
Preporuke:
21
1
17 petak, 13 januar 2017 15:58
misa
on nije vise pravoslavan nego protestant...
Preporuke:
34
0
18 petak, 13 januar 2017 16:03
pff
Srpski premijer pak ne samo da ove godine nije bio na božićnoj liturgiji već nije uneo ni badnjak u centralu svoje stranke (kao što je znao to da čini ranije), već je i na tu proslavu došao tek kad je obred već bio završen. Prošlog Božića pak Vučić se takođe nigde nije pojavio na bogosluženju,
....
Zato je Vučić najpre, 2. jula 2013, održao vatreni govor protiv sirotog hrasta-starine: „Moramo da se izborimo s palanačkim duhom prošlosti. Neki kažu da hoće da brane hrast 600 godina star, a neće auto-put. E, pa ja hoću auto-put!


O cemu mi ovde pricate, kultura, tradicija, dostojanstvo...slazem se, ali pricati o tome i zaliti se na SNS kako ne postuju nista od toga i nista nisu naucili za sve ovo vreme zivota....pa ljudi moji, ubedjivati ih ili ih uciti je isto sto i bacati bisere ispred....znate vec koga!
Preporuke:
17
0
19 petak, 13 januar 2017 16:22
DrJelaBisic
Srpskj narod/nacija I srpska vlast,koja njime vlada imaju isti sistem vrednost.Vlast manipulise sa onim sto je naciji vazno,zato je ta manipulacija uspesna,Izmedju Sava mahale I hrasta u Savinxu vaznija je Sava mahala.
Preporuke:
18
1
20 petak, 13 januar 2017 16:29
Dragomir Kovačević
Komentarišem samo za stari hrast; vidno je da je stablo bilo jako bolesno i da nije nikad bilo lečeno, a moguće je lečiti važno drveće, ako već nije BILO moguće lečiti ovaj hrast. Vidi se istruleo velik središnji deo, a on je i takav dugo opstao i hvala mu!
Preporuke:
6
20
21 petak, 13 januar 2017 16:30
Dragomir Kovačević
Komentarišem samo za stari hrast; vidno je da je stablo bilo jako bolesno i da nije nikad bilo lečeno, a moguće je lečiti važno drveće, ako već nije BILO moguće lečiti ovaj hrast. Vidi se istruleo velik središnji deo, a on je i takav dugo opstao i hvala mu!
Preporuke:
4
18
22 petak, 13 januar 2017 16:31
Ne klepeći nanulama
Sadašnja " politička elita" , postoji u našem narodu lepa izreka " repa bez korena", to su tzv. modernisti.
Preporuke:
31
0
23 petak, 13 januar 2017 16:38
Ioann Dubinjin
Mada se sa g-dinom Antonićem potpuno slažem u oceni da je sadašnja “Srbija“ na žalost u stvari postjugoslavija, potpuno se ne slažem sa ovim njegovim: “... Putin, koji zna da vlada Rusijom, a ne nekakvom „postsovjetijom“, ...“. Jer – sve dok se u njegovoj državi ne odreknu svih “dostignuća“ boljševizma, ne osude ih, i ne uklone ih iz naziva ulica, gradova, ne uklone spomenike Lenjinu i njegovim pajtašima – ta država, na žalost, jeste i ostaje “postsovjetija“.
Preporuke:
9
28
24 petak, 13 januar 2017 16:50
brlj
@ Spiridon... DŽabe je `nik` sveca. Taj pseudo-pokajnički modus, koji `pravoslavno` primenjuju ateisti na ceo narod otkriva mnogo toga... "Nevaljalci neće razumeti", a takvo je i rečeno rasuđivanje...
Pokajanje je individualna stvar. A od `glave`, a tu osim vođa spada i intelektualna elita zavisi, da li će i narod oboleti i poluditi....
Preporuke:
9
0
25 petak, 13 januar 2017 17:00
The Tao of Groove
@Dragomir Kovačević

Hocete da kazete da Aleksandar Vucic i gestapovci vlade Srbije nisu tesko istrulili i oboleli kada je Srbija spremna da ih hrani i drzi kao klipove u tockovima.
Preporuke:
26
1
26 petak, 13 januar 2017 18:03
hrast udzerica
Za ove koji pravdaju vlast kako je hrast ionako bio poceo trunuti pa ga je trebalo srusiti AV bi, po analogiji Savamale, rekao hrast je bio obicna udzerica pa da su i njega trebali zvati da ga rusi.
Preporuke:
16
0
27 petak, 13 januar 2017 18:18
DrJelaBisic 2
Ne radi se o tome da AV I njegovi pajtosi zele "postYU"vec je Titoslavija ostavila neizbrisiv(za sada)utisak I uticaj na svest Srba.Oni bi jos.Komuizma,lazne jednakosti,prava na nerad,placena lazna bolovanja,letovanja,ficu za svakoga,"besplatno"zdravstvo I skolstvo,markice za prevoz I topli obrok.O tome jos uvek pricaju,kao da CK zaseda,i samo sto nam odluke ne procitaju na TV,u udarnim vestima.Nas narod voli(Ma kakvi voli!Obozava)to doba,i zaboravlja,odnosno bas ih briga za pobijene bez suda,konfiskacije,prisilno teranje u zadruge,matretirane svestenike,zatvoske kazne za pevanje"Igrale se delije".Zeleli bi ponovo da samoupravljaju,da dele umesto da proizvode,da skupljaju lazne bodove za stan.Oni bi,velika vecina,nazad,zvalo se to Yu ili bilo kako drugacije.Sva sreca(u nesreci)da to ne moze.
Preporuke:
15
2
28 petak, 13 januar 2017 18:26
kolt 25 gap
misa
on nije vise pravoslavan nego protestant...


Miso, blago vama. Vama su ovaj komentar objavili.

Ja sam vec bio poslao komentar s istovetnim sadrzajem, ali nije prosao. Nedavno se desilo da mi se vec na NSPM objavljeni komentar uklanja. To mi ne bi smetalo na sajtu Politike, ni RTS, ali me jako zabrinulo kada se to desilo na NSPM.

I, da se ne propusti da se naglasi: Miso, vi ste 100 % u pravu.
Preporuke:
26
1
29 petak, 13 januar 2017 19:12
negi
Vidim da je lakše udarati minuse nego odgovoriti i objasniti ko su "drugosrbijanci"! Zašto Srbe van Srbije koji se zalažu za EU npr.iz C.Gore ne nazovete drugocrnogorcima ili Srbe iz Bosne drugobosancima ili Srbe iz Krajine drugokrajišnicima nego to važi samo za "srbijance".Zato gospodo što ste obični licemeri koji stalno Srbima iz Srbije namećete nekakvu krivicu i "nepatriotizam" a vi ste kao "patriote".To je ta Brozovština koju ste doneli u Srbiju sa Šestom ličkom,Petom crnogorskom i udarnim bosanskim brigadama.Upravo ti,kako ih nazivate,"drugosrbijanci" su potomci Broza i njegovih komunista i oni su vladali i sada vladaju ili što bi rekao pokojni Jovo Kapičić,"varaju svi oni koji misle da će mo pustiti vlast bez krvi" i učlanio se u LDP.Latinka Perović,bivši Brozov aparačik vam je "mama kvočka" toga što vi nazivate "drugosrbijanci",Sonja Liht bivša vatrena marksistkinja,Sonja Biserko,Borka Pavićević,Nataša Kandić itd. i niko od njih nije "srbijanac" već su došli u Srbiju '44 god.
Preporuke:
14
14
30 petak, 13 januar 2017 19:31
Nista ne razumem
Neki kažu da hoće da brane hrast 600 godina star, a neće auto-put. E, pa ja hoću auto-put!

Prokleti lazovi me prevarise da glasam za njih na izborima. Sledeceg dana sam se probudio u Hobitima, zajedno sa ostalim sugradjanima. Sada znam da su SNS clanovi i simpatizeri kao Orci iz Hobita. A Vucic im je Saruman. Onaj sto je tamo sekao drvece. SNS - Sarumanova narodna sranka. Samo nas Bilbo moze spasiti.
Preporuke:
9
1
31 petak, 13 januar 2017 19:34
Oliver Kromvel
Aleksandar Vučić je to što jeste takav je kakav je,postavlja se pravo pitanje kakvi smo mi kada većinski glasamo za takve poput njega.Vučić je samo odraz naroda u ogledalu i nemojmo da se vadimo na priču polovina ne glasa,pa što ne glasa,što se ne organizuje.Setimo se Domanovića,Sterije,Nušića,Rajsa i čuvene knjige o Milutinu,da li ste čitali ja jesam sve i znate šta sam zaključio,mi trulimo kao društvo već 100 i kusur godina,pod komunistima smo samo metastazirali.Znate nisu ovi trendovi od juče,poslednja dva pre komunistička premijera su bili Stojadinović i Cvetković,otprilike to mu dođe ekvivalent Vučić-Dinkić danas.
Preporuke:
26
2
32 petak, 13 januar 2017 19:38
Oziris
@negi,
Da definišemo prvoSrbijanca. To je Srbin koji se bori za Srbe i Srbiju što se vidi po njegovom realnom doprinosu. Svi oni koji po raznim osnovama prave razlike i svađu među Srbima, su drugosrbijanci bez obzira odakle su.
Preporuke:
17
2
33 petak, 13 januar 2017 20:05
drago_ca
„Moramo da se izborimo s palanačkim duhom prošlosti. Neki kažu da hoće da brane hrast 600 godina star, a neće auto-put. E, pa ja hoću auto-put! Da zaustavimo modernizaciju Srbije, sve da zaustavimo? E, to je paradigma današnje Srbije koju hoćemo da menjamo



Više puta sam, u raznim državama sveta, video primere "prepreka" na putevima. Prepreka napretku kako kaže ovaj, da mu ime ne spominjem.
I uvek sam se setio Srbije. Srbije u kojoj UVEK postoje samo dve opcije. ILI-ILI. Nema treće. Treće je PORAZ.

A u državama u kojima sam video "razne prepreke" na putu, od drveća pa do zgrada, ljudi su razdvojili dve trake puta, obišli "prepreku" u širokom luku, i posle se opet sastali posle nje.

Ali to bi za srpski mentalitet bio poraz kao što je bio slučaj i sa starim hrastom. Ili ja - ili hrast !
Preporuke:
18
0
34 petak, 13 januar 2017 20:15
negi
@Oziris.......Ko su ti ljudi,imaju li ime,prezime,kakve veze imaju oni sa Srbima iz Srbije,Šumadincima, Vranjancima,Nišlijama,Sremcima,Banaćanima itd.To što vi nazivate "drugosrbijancima"(i vređate sve Srbe iz Srbije) su oni koji su sa Brozom došli u Srbiju '44 god.i njihovi potomci,dovedeni da Srbima u Srbiji uteraju komunizam.To su ti isti o kojima Antonić priča i koji su posle propasti komunizma sebe proglasili "drugosrbijancima" i prihvatili atlantizam kako bi i dalje držali distancu od autohtonih Srba u Srbiji.Zato ovaj nesrećnik na vlasti i priča o Veberu i protenstatizmu koja Srbima u Srbiji treba da zameni komunizam.Zato Srbe u Srbiji i naziva lenjim,glupim i neobrazovanim pa se eto,on iz Ćipurića našao da nas prosvetli kao Brozovi komesari pre njega.Nema nikakvih prvih i drugih Srba a kamoli nekakvih "srbijanaca" već Srba i koji se tako osećaju i izjašnjavaju ma gde živeli.
Preporuke:
12
7
35 petak, 13 januar 2017 21:24
Dragan, Katun
Dobro je sve ovo, za Božić sam pročitao na fsk, čekao sam ga Ovde. Nama običnim ljudima neizrecivo znači da Vas ima i takvih, što reče Seljak bezemljaš jednom prilikom povodom Đoletovog komentara sa Starovremskim shvatanjem -rekao bih nacionalno odgovornim.
Nevolja je što se bavimo nedelima najamnika i pacijentima za ustanove sa ograničenim pravom kretanja što zbog zdravstvenog stanja što zbog društveno i nacionalno štetnih dela.
---------
O Hrastu/Zapisu/- u ataru mog sela, gde su nam vinogradi/prema Kaleniću/ On nam je bio Crkva /nismo je imali u selu do pre 15 godina/ Litije o Duhovima /pre 10 godina napravili smo i malu kapelu kraj Zapisa/ se stotinama godina ispod njega obređuju, suv je već preko 40 godina ali nama je Živ.
Preporuke:
14
0
36 petak, 13 januar 2017 21:43
Saša
Tekstovi profesora Antonića su svojevrsni praznik, za zdrav razum. Hteo bih da otklonim jednu profesorovu nedoumicu:
prilično sumnjivo proglašavanje Božića za „svečaniji“ i „radosniji“ dan nego što je Vaskrs.

Vaskrs, kao centralni događaj čovečanstva (pobeda nad smrću) se praznuje kao NAJVEĆI hrišćanski praznik, što uistinu i jeste, pa su u skladu sa njim i pravila posta strožija (6+1 sedmica, riba se jede samo na Blagovesti i na Cveti, a broj dana u kojima se posti "na vodi" je znatno veći, i sl.).
Božić se smatra NAJRADOSNIJIM praznikom jer se tada čeka rođenje Bogomladenca. U vreme božićnog posta se slavi veliki broj slava (Vavedenje, sv Alimpije, sv. Andrej, sv. Nikola...), ali se naravno posti svih šest nedelja.
Preporuke:
16
1
37 petak, 13 januar 2017 21:47
Dragan, Katun
za negi-ja
Nebitno Vam je verovatno, osim upitnoig komentara o drugosrbijancima, ostala tri potpisujem u potpunosti.
Što Vama smeta, a znamo da znate smisao odomaćenog pojma bar OVDE "drugosrbijanaca"?
Pozdrav.
Preporuke:
6
1
38 petak, 13 januar 2017 22:10
DrJelaBisic
Ni zgrada,ni drvo,ni grob nisu stvarna prepreka za put,novu zgradu ili bilo sta drugo.Za napredak.Da se proslosr ocuva,a ipak gradi nije nikome nikakav problem.To su sve samo izgovori.Nas narod voli da rusi svoju proslost zato sto je mnogo onih koji svojim pretcima ne mogu u oci da pogledaju kakvi su ispali
Preporuke:
10
0
39 petak, 13 januar 2017 22:15
@negi Sumadinac
Au, negi, od borca za demokratiju, do brojaca krvnih zrnaca i utvrdjivaca "podrijetla".
Preporuke:
4
2
40 petak, 13 januar 2017 23:06
negi
@......Znao sam da će UDBA-ši ponovo da nastupe sa istom forom,"brojanje krvnih zrnaca" i demokratijom.O kakvoj vi demokratiji pričate? Kakva demokratija kod vas postoji od '44 god. Demokratija podrazumeva da svi imaju jednaka prava i jednake obaveze,a vaša UDBA-ška demokratija podrazumeva "sve je to lepo i podržavamo ali mi da vladamo".Čim nije po vašem je.eš demokratiju,to ništa ne valja.Zato ste i izmislili termin "drugosrbijanci" i kad vam odgovara onda ste to vi kad vam ne odgovara onda su to oni glupi,samo srbijanci. I ja sada brojim "krvna zrnca" koji se ubi ovde zalažući da taj austro-ugarski naziv ne upotrebljavate više.Ali vi komunisti morate da napravite podelu među Srbima jer to vam je ideološki genetski kod,tako ste nabaždareni.To radite sedamdeset godina i nemate nameru da odustanete.Još sanjate da će nekakva SFRJ i Broz da vaskrsnu da nastavite gde ste stali,ovo vam je nesigurno,mora stalno da se ide na nekakve izbore.I Broz kada je okupirao Srbiju sproveo je "izbore"
Preporuke:
9
4
41 petak, 13 januar 2017 23:07
Boško
Kad je ludak pre 21 godinu najavio da je ludak, i obrukao celokupan Srpski narod, niti ga je režim hapsio, niti opozicija antaemisala, niti "intelektualci" osudili.

Nego je takav ludak postao "ministar informisanja"

Sada kada je ludak "gospodar života i smrti" svih ludaka koji su glasali za njega i ludaka koji su ga ignorisali 21 godinu, svima smeta ludak, a "intelektualci" tek sad tvrde da je ludak

jer nemaju svog ludaka na čelu države da pljačkaju sa njim.
Dok za naš narod nema sumnje da je njegova država Srbija, naša „elita“ ponaša se kao da živi u nekakvoj „postjugoslaviji“ koja tek privremeno nosi srpsko ime.
Da postoji "naš narod" ne bi tri pobedničke partije predvodile "bivši komunisti" iz titove "jugoslovenske" okupacione antiSrpske bande.

A "bivši" komunistički šljam zvati "elitom" ne samo da je degutantno nego i vipe nego debilno...jer nam "najstariji i najmudriji" "intelektualci" još uvek nose titovu crvnu knjižicu u džepu vaspitavajući "decu komunizma"
Preporuke:
15
2
42 subota, 14 januar 2017 02:52
Za "Lajavog"
"Da sam političar NIKADA, ali nikada ne bih JAVNO prisustvovao nijednoj liturgiji."

A DA STE NEMAČKI POLITIČAR, ČLAN NEMAČKE DEMOHRIŠĆANSKE STRANKE, DA LI BISTE ONDA PRISUSTVOVALI LITURGIJI?

DA STE FRANCUSKI POLITIČAR, ČLAN FRANCUSKE DEMOHRIŠĆANSKE STRANKE, DA LI BISTE ONDA PRISUSTVOVALI LITURGIJI?

DA STE ITALIJANSKI POLITIČAR, ČLAN ITALIJANSKE DEMOHRIŠĆANSKE STRANKE, DA LI BISTE ONDA PRISUSTVOVALI LITURGIJI?

SVE U SVEMU, MOGAO BIH OVAKO DA NABRAJAM PRAKTIČNO SVE ZEMLjE ZAPADNE HEMISFERE. ZATO, "LAJAVI", KNjIGU U ŠAKE PA PROUČITE MALO ŠTA PIŠE O ODNOSIMA DRŽAVE I CRKVE U SAVREMENIM DEMOKRATSKIM DRŽAVAMA.
Preporuke:
10
3
43 subota, 14 januar 2017 16:02
Student
Ne razumem šta je problem u čestitanju i katoličkog i pravoslavnog Božića. Možete da čestitate ili ne, ne i da uvodite neku gradaciju u čestitku.
Preporuke:
4
13
44 subota, 14 januar 2017 20:54
teletabis
Ja bih samo dodao nešto što smatram da je autor zaboravio, a potpuno potvrđuje njegovu tezu, izgradnja autoputa Niš - Priština - Drač-
Preporuke:
5
1
45 nedelja, 15 januar 2017 14:12
Poštovalac NSPM
Vaš tekst cenjeni profesore svakako ima zdrav kritički osvrt na sve antisrpsko trenutno kod nas. Tragedija je što se u njemu jasno prepoznaju svi simptomi autoimune i autodestruktivne bolesti našeg Srpskog društva. Čitajući komentare prepoznaju se i ostali simptomi zaraze, kao promena identiteta prvosrbi, drugosrbi i trećesrbi. Kada ih čitate svi imaju neke svoje razloge i veruju da su u pravu sa pozitivnim ili negativnim razlozima ali ne uviđaju osnovnu činjenicu da su samo Srbi. Delovanje raznih učenja i direktiva sa grabljivog zapada daju efekte i mi danas nestajemo sa i bez promenjene svesti. Sve možemo da budemo samo ne Srbi, na tezgi su sve opcije samo nema Svetosavlja i to ne samo na narodnom vašaru već ono ne stanuje kod mnogih sveštenih lica ''non stop pop frišop'', tuga i opomena. Od bezbroj poznatih svetlih detalja naše istorije mi ni oko jednog da se okupimo, zapadnjačka reka nam je donela samo šljam i večitu nesreću u neslozi. Zlo koje nas pritiska je ogromno. Živela Srbija
Preporuke:
2
0
46 ponedeljak, 16 januar 2017 13:13
DrJelaBisic
Kada sam,pre vise od dve g napisala u komenaru da smo amoralna nacija,od 44.,i da je to uzrok nase propasti:da zbog toga imamo vlast koju imamo,i da je ona nas odraz(a ne nesto nametnuto)I da smo,kao takvi sala-igracka za spoljni faktor-bila sam,skoro jednoglasno,napadnuta da sam defetista,samomrzeca Srpkinja I sl.Vidim da je sve vise komentatora koji prihvataju ovo misljenje.I to mi je,naravno,drago.Za Kromvela:Naravno da je nemorala uvek bilo,pa I u YU pre 2.sv.r.a i pre toga.Prva odluka srpske skupstine,u prvoj polovimi 19v.ticala se kradje na kupovini vojnih uniformi(Karabiberovic)Sa dolaskom komunista 44.,nemoral je dobio novi kvalitet,sto mu je omogucilo jos veci kvantitet:on je postao zakon,javno preporuceno ponasanje.Za postovaoca:Mi smo pogresili uzimajuci religiju,pravoslavlje kao(jedini)nas kohezioni faktor.Tako smo izgubili katolike I muslimane,a nismo mirali.Postoje drugi narodi,druge nacije,kpje takodje pripadaju razlicitim religijama-a znaju da su ista nacija...
Preporuke:
0
0
47 ponedeljak, 16 januar 2017 14:36
DrJelaBisic 2
...Arapi,Nemci,Bangla,Cherkezi,...U moralno propaloj naciji svi segmenti,sve profesije su zahvacene istom bolescu.Pa I svestenici."I pop je covek"Religija je u potpunoj suprotnosti sa moralom koji danas preovladjuje kod Srba.Sadanji Srbi su egocentricni,sebicni,materijalisti na najnizi nacin,nehumani,uobrazeni.Sve sto je potpuno suprotno ne samo pravoslavlju,vec I vecini drugih religija.O razuzdanosti sadasnjih Srba necu ovog puta.Zato oni sa "Zapada"primaju samo najgore uticaje.Ne uzimaju nacin vaspitanja dece,koji tamo postoji,vec decu vaspitavaju u duhu nerada I sebicnosti.Srbi jesu lenji,i sto to kaze I omrazeni izdajnik AV ne znaci nista.Jesu takvi.Zasto su ove konstatacije vazne?Pa da bi smo izelecili bolest.Ne pomaze tu prosvecivanje,jer nije u pitanju neznanje.Mora se izvrsiti korenita promena morala,a to sa odraslim ljudima nije moguce.Zato je najznacajniji zadatak danas da se sto vise dece vaspita na ispravan nacin.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner